פציעות ספורטאים מניעה ושיקום

 פציעות ספורטאים מניעה ושיקום העיסוק בספורט בכלל ובספורט תחרותי בפרט מלווה לא פעם בפציעות של הספורטאי. לרוב ההנחיה הניתנת לספורטאי היא לנוח מנוחה מוחלטת למשך תקופה, גם כשלעיתים הפציעה היא באחת מהגפיים. חוסר פעילות ממושך של איבר אחד או מנוחה ממושכת מורידים מיידית את הכושר הגופני ואת הביטחון העצמי של הספורטאי בגופו, וגם לאחר שהבריא הוא יפחד לחזור על ביצועית שעשה לפני הפציעה ויעבור פרק זמן עד שהספורטאי יחזור לעצמו, לכושרו, לביצועיו ולהישגיו.
• האם כל פציעה מחייבת מנוחה מוחלטת?
• האם יש מה לעשות בזמן הפציעה?
• האם פציעה מסוימת מחייבת התערבות כירורגית/אורטופדית?
• האם מותר לאמן חלקים אחרים של הגוף בזמן הפציעה?
• איזה אימונים יש לעשות על מנת להשתקם במהירות?
• מה לעשות כשיש רגישות חוזרת /פציעה חוזרת במקום מסוים בגוף?
לנו יש ידע וניסיון רב שנים עם שיקום ספורטאים דרך הפעילות קואורדינטיבית בשיטת OCO™, פעילות המבוצעת לאחר פציעות או כפעילות מניעתית עקב רגישות חוזרת במקום מסוים. הפעילות מתאימה לספורטאים ברמות ספורטיביות שונות החל מילדים צעירים ועד לספורטאי עילית בנבחרות לאומיות.
שיטות האבחון והפעילות שלנו מביאות לתוצאות בטווח קצר, ללא תרופות וללא התערבות כירורגית/אורטופדית.
אצלנו כל ספורטאי עובר תחילה מיפוי ומבדקי הערכה תפקודיים בשיטת OCO™.ע”י כך מתקבלת תמונה מקיפה של קשיים ורגישויות שונות של הספורטאי. לאחר מכן נבנית תכנית שיקומית מותאמת לספורטאי, לממצאי המבדקים, למבנה גופו ולפציעתו, המתמקדת במאפייני הפציעה/ המחלה/ המוגבלות של הספורטאי.
אנחנו מתמקדים במניעה ובשיקום דרך איזון באמצעות תרגילי קואורדינציה ו/או החזרת התחושה ובעיקר התחושה העמוקה. בהדרגתיות, אנחנו יוצרים מעבר “חלק” מפיתוח תחושה לפיתוח יציבה ויכולת לעמוד בעומסים שונים ועד לעמידה של הספורטאי בפרופיל העומסים של הענף ובתפקיד הנדרש ממנו .
אנו מיישמים את עקרונות תורת התנועה והאימון המודרני בעבודה על מערכת התנועה, השלד והמערכת העצבית.
הידע הרב והניסיון המצוי באקדמיית ורטהיים ותהליך השיקום המובנה מאפשר ליעל את תהליך החזרת הספורטאי למערכת אימונים מלאה.
אקדמיית ורטהיים ממשיכה ללוות ולהנחות את הספורטאי גם לאחר חזרתו לאימונים רגילים.
הספורטאי מקבל תכנית אישית של תרגילי שיקום, מניעה ושימור, על מנת להימנע מפציעות. התכנית מבוססת על הרכיבים המשמעותיים לשמירת בריאות הספורטאי וכוללת מינון לכל תרגיל ותזמון לביצועם.

משובי ספורטאים

”נפצעתי באימונים, הרופא אסר עלי להתאמן ונכנסתי לדאון. הפעילות אצל ד”ר ורטהיים עודדה אותי וחיזקה אותי ובחרתי עיסוק בענף ספורט חדש בו אני מאד מצליח ”. א. 2015

”באתי לד”ר ורטהיים עם כאבי ברכיים ועל סף ניתוח, פעילות השיקום שעשיתי במרכזו בצרוף תרגילים שנתן לי לתרגול בבית,העמידו אותי על הרגליים תוך מספר שבועות, חזרתי לשחק בבטחון רב יותר ואני קוצר הצלחות .” ב. 2012

”הייתי שחקן בליגת העל בכדורגל.הגעתי לד”ר ורטהיים לאחר שעברתי פציעה וחשבתי שלא אוכל יותר לשחק. הפעילות השיקומית הייחודית במרכז בהנחיתו של ד”ר ורטהיים החזירה אותי תוך 4 חודשים למגרש לפעילות מלאה ” שחקן עבר בליגת העל וכיום מאמן בליגת העל.